ZAJĘCIA ZE SPECJALISTAMI
Zajęcia logopedyczne
W naszym przedszkolu prowadzona jest terapia logopedyczna. Objęte są nią dzieci od 4 roku życia z zaburzeniami mowy, z opóźnionym rozwojem mowy, dzieci o niskim poziomie sprawności językowych. Na zajęciach dzieci wykonują ćwiczenia logopedyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb. Ponadto dzieci powinny posiadać zeszyt format A4, w kratkę, służący do gromadzenia materiału logopedycznego, a także jako miejsce do korespondencji pomiędzy logopedą i rodzicem (opiekunem) dziecka. Ćwiczenia w domu powinny być wykonywane codziennie, głównie przed lustrem, z osobą mającą stały kontakt z logopedą. Jest to gwarancja efektywności terapii logopedycznej i szybkiej poprawy komunikacji językowej naszych pociech.
| Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
dzieci 4- letnie | 1300– 1400 | 1300– 1400
| ——– | ———– | 1300– 1400
|
dzieci 5- letnie | 730– 800 | 730– 800 | 730– 800 | 730– 800 | 730– 800 |
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne
Zajęcia korekcyjno– kompensacyjne są przeznaczone dla dzieci, u których nieprawidłowości rozwojowe utrudniają opanowanie określonych umiejętności. Zajęcia w naszym przedszkolu są prowadzone w zakresie zaburzonych funkcji percepcyjnych, tj.: percepcji słuchowej, wzrokowej oraz małej motoryki. Odbywają się dla dziecka raz w tygodniu, a czas pracy wynosi 60 minut. Forma pracy z dzieckiem ma charakter zabawowy, bo tylko wówczas dziecko chętnie i aktywnie współpracuje z nauczycielem i realizuje zaplanowane działania. Ważne jest, aby każde zajęcia zapewniły dzieciom materiał do myślenia i mówienia oraz stworzyły możliwości do ćwiczeń ruchowych oraz pozwoliły na odniesienie sukcesu.
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
1300– 1400 | 1300– 1400
| 1300– 1400
| 1300– 1400
| 1300– 1400
|
Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno- emocjonalne
Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno- emocjonalne mają za zadanie nauczyć dzieci panowania nad swoimi uczuciami oraz odczytywania emocji innych ludzi, aby mogły zachować się adekwatnie nawet w trudnych sytuacjach społecznych. Zajęcia w naszym przedszkolu prowadzone są zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Kompetencje społeczno-emocjonalne nabywa się przez obserwację i naśladownictwo, dlatego dla osiągnięcia widocznych efektów w rozwoju dziecka niezmiernie ważne są regularne spotkania i ćwiczenia. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne organizowane są dla dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym. Na zajęcia uczęszczają dzieci z problemami adaptacyjnymi, nieśmiali, agresywni, z brakiem motywacji do zabawy i nauki. Są także dzieci mające problemy z nawiązywaniem relacji z rówieśnikami. Zajęcia odbywają się dla dziecka raz w tygodniu, a czas pracy wynosi 60 minut.
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
1200– 1300
| 1200– 1300
| 1200– 1300
| 1200– 1300
| 1200– 1300
|